phantasia.reismee.nl

dag 2 Roemenie



16-08-2012 Sighisoara Roemenië

Oké voor de zoveelste keer een natte doek over mijn gezicht en haren gekamd, ik begin nu toch wel naar een douche te verlangen want het blijft behelpen hè. Ze zeggen wel badkamer in de camper, maar als je zou willen douchen, dan met je met je kont op de rand van het wasbakje gaan zitten en je voeten op de WC. Er zijn hier ook geen tankstations waar je je even op zou kunnen frissen. Lekker ontbeten want ik heb heerlijk bruin brood gevonden dat heel lekker zacht is.
Ik weet niet of ik het al gezegd had, maar ik eet tegenwoordig drie keer op een dag, benieuwd wat de weegschaal zegt als k terug ben.

Er zijn ontzettend veel wilde honden langs de weg, als je ook maar even stopt in een haventje dan wordt je meteen omringd door honden. Dat is natuurlijk erg lastig als je Link uit wilt laten.

Op een gegeven moment kom ik bij een spoorwegovergang met een file van hier tot Estland. Blijkt dat hier de spoorbomen ut veiligheidsoverwegingen al 15 minuten voor de trein langs komt dichtgaan.

Aan het einde van de dag zou ik naar een camperplaats in Sighisoara. Nou dat was me wat. Eerst natuurlijk een tijdje gezocht en daarna maar gevraagd. Ik moest rechtsaf en dan naar boven begreep ik uit het koeterwaals. Dus ik rechtsaf en rechtdoor. Volgt er een slinger weg van ongeveer 3 kilometer naar boven met een stijging van 12%. Nou dat was nog net te doen in zijn eerste versnelling, daarna bleek de laatste 900 mtr een stijging van 14% met een wegdek van gebroken rotsstukjes daar kwamen zelfs de luxe auto’s niet tegen op als ze geen goeie aanloop hadden genomen. Je begrijpt het al, in het donker combinatie loskoppelen, auto’s draaien, koppelen en weer terug naar beneden. Beneden in het dorp voor de verandering de combinatie langs de weg gezet en gordijnen dicht en pitten.

Voor jullie gaan denken dat het niet leuk is geweest, moet ik met klem zeggen dat ik geweldig heb genoten van Roemenië, heel gezellig en mooi land dat ik net had willen missen.

Ik was eerst nog van plan om door te riijden naar Boekarest en dan viia Bulgarije en Bosnie Herzegowina weer naar boven, maar dan moest ik nog ongeveer 1000 km omriijden en dat wordt me teveel. Is misschien iets voor volgend jaar als ik over land naar Turkije wil gaan als alles goed gaat natuurlijk.

Reacties

Reacties

sannie

gaaf overland naar turkije echt mooi vergeet istanbul niet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!