phantasia.reismee.nl

Dagje toeren

Zo vandaag even op stap geweest, eerst naar Olsztyn en daarna naar Mragowo.

In Olsztyn (ongeveer 80km) eerst een marktje bezocht in de buitenwijken van de stad, erg rommeling maar wel gezellig, leek een beetje op het Waterloooplein. 5 eieren gekocht voor, omgerekend, een kwartje.

Daarna naar het centrum, gelukkig was er een platte grond, wantg als je aan TomTom vraagt om je naar het stadscentrum te brengen dan eindig je ergens in een bos waar misschien vroeger het centrum heeft gelegen. Centrum was erg gezellig alle straatje vol met stalletjes en er was op de Brink, althans zo noem ik het maar, een voorstelling met kinderen. Bij McDonalds een lekkere grote kop koffiie gedronken (omgerekend 65 cent) De prijzen hier bij McDonalds zijn overigens over het algemeen de helft van de Nederlandse. Lekker geslenterd, wat foto's gemaakt en doorgereden naar Mragowo (iis weer op de terugweg).

In Mragowo was een Country Piknik aan de gang met country muziek en veel motoren met berijders. Tevens was er een kermis, nou ja zo noemen ze dat daar waarschijnlijk, een balletent en een draaimolen en een man die hondjes van balonnen vouwt. Maar ja al met al gezellig. Even een lekker groot biertje gedronken, boodschappen gedaan bij Lidl (tussen haakjes, ik begin nu toch wel weer een beetje te verlangen naar een lekkere verse bruine boterham en verse melk). Hier hebben ze trouwens smeerkaar die ook echt naar kaas smaakt. Alleen moet je je niks van de naam aantrekken 'Lactima' datdoet mij toch aan vervelende dingen denken en ja hoor ze hebben ook karnemelk uitgevonden, die is zo zuur dat je je mond drie dagen niet meer openkrijgt. Daarna weer terug naar de camping, waar het gestort heeft van de regen terwijl ik, gniffel gniffel, geen spat gevoeld heb. Ik had uit voorzorg omdat ik het gevoel had dat het kon gaan waaien de luivel voor vertrek ingedraaid en dat was dus maar goed ook.

Morgen ga ik met Link in een kano het meer op (bij de camping) Dus morgen geen spannende verhalen en maandag vertrek richting Litouwen dus kan het wel weer even duren voor ik weer in de lucht ben.

Groetjes en tot dan, weltrusten

Reacties

Reacties

maian

Leuk hoor erg gezellig alemaal

peter

als je naar litouwen gaat vergeet dan niet de stad Kaunas aan te doen.
erg gezellig daar.
leuk centrum
groetjes peter

Nico aan Peter

Misschien een dagtripje want de camperplaats daar is schandalig duur

sannie

hahaah bij elke boer kun je verse melk krijgen hoor
en die karne melk was ook eerst verse mleko o sorry melk
en de boelkies (bolletjes zijn leker maar idd meestal wit
in de beter supermarkten meestal grote warenhuizen hebben ze wel bruin brood bolletjes
veel plezier wou dat ik me had verstopt in ej keukenlkastje hihi

Nico aan Sanne

Blijf jij maar lekker in m'n keukenkastje, maar ik ga de boer niet op hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!