phantasia.reismee.nl

Wouw hier bliijf ik

Gister heb iik de grens met Litoouwen toch niet gehaald en ben aangeland in het plaatsje Mragowo (nog steeds Polen). Hier zou volgens de DVD een camperplaats moeten zijn op de straat Ruska Wies, aan een meer. Nou iik iin de avond wel 20 keer de stad heen en weer doorkruisd maar geen camperplaats. De TomTom kende de straat ook niet, maar dat komt wel vaker voor omdat deze landen niet zo gedetaileerd in het systeem zitten volgens Truus van TomTom. Kijk er niet naar dat er af en toe een iiii of een oooo teveel staat, maar mijn laptop heeft plotseling kuren.

Uiteindelijk was ik ergens langs de stoep gaan staan en direct twee agenten op m'n dak, waarvan de een heel goed engels sprak. Hij zei dat iik daar niet mocht parkeren, waarna ik hem uitlegde dat ik een camperplaats zocht. Nou zij hij niet zo moeilijk, je gaat hier rechtsaf en meteen weer rechtsaf dan heb je een camping. Zo gezegd zo gedaan en er was inderdaad een camping, niet de gene die ik zocht maar ja. Natuurlijk was deze vol en aan een straatje waar ik niet kon keren. Dus ontkoppelen en aan koppelen maar weer. Uiteindeliijk heb ik de combinatie om ongeveer 23.00 uur onder een boom op een stil plekje gezet en ben gaan slapen. Om half zes werden we gewekt, want in het donker had ik blijkbaar de combinatie half in de voortuin van mensen gezet en toen de man naar z.n werk ging kwam hij even zeggen dat hiij het niet leuk vond. Dus ik weer rijden naar een groot parkeerterrein om te ontbijten.

Onder het ontbijt kwam ik op het lumineuze idee om de straat Ruske Wies niet als straatnaam maar als plaatsnaam in de TomTom te zetten en wat denkje die bestond wel.

Nou dol gelukkig ik op pad. Rij ik op een snelweg, je moet wel weten dat een snelweg in Polen voor 90% uit tweebaans wegen bestaat waarvan het wegdek aan de zijkant vaak afgebokkeld is dus is het eigenliijk een tweemaal halfbaans weg, kom ik plotseling, kilometers voor dat door de TomTom werd aangegeven, een klein bordje Ruske Wies rechtsaf 0,5km tegen. Natuurliijk reed ik te snel en was ik er zo voorbij. Gezien de wegbreedte moest ik dus 17,5km doorrijden voor ik bij een supermarkt langs de weg kon draaien. Maar ja dan zie je nog eens wat van de omgeviing. Ik terug en wat denk je een pracht van een camping aan het water. Kijk maar naar de foto's dan ziie je dat ik niiet jok.

Overigens heb ik in Polen nog geen foto's gemaakt, want de omgeving is erg vlak en groen, net zo als in Noord Holland en voor de rest heb ik, ook in Warschau niets gezien dat de moeite van een foto waard was. Polen is wat dat betreft een saai land. Warschau liijkt al een beetje op een Ameriikaanse stad, veel hoge gebouwen en nog veel meer afschuwelijke lichtreclame's. Dus eigenschuld dat ze niet op de foto komen.

Zo dat was lekker vroeg vandaag, maar ik ga even dutten want ik heb vanacht erg weinig geslapen door al het lawaai om me heen bij die mensen in de voortuin. Moeten ze niet meer doen hoor.

Tot horens maar weer doei

Reacties

Reacties

Buurman Jan

Hier even een berichtje van Jan de buurman uit hoorn ,weet je nog?
Maar dit is een mooi plekje om een tijdje uit te rusten,en lekker te relaxen zo aan het water,zalig.
Lekker zwemmen en varen ,genieten dus!

marian

hoezo Polen saai? Prachtig hier toch

san

hey je zit tussen elk en olstyn daar zijn wij ook geweest veel plezier ik vind polen prachtig zou er graag wonen heerlijk...

peter Hanraads

hoi Nico,
je zit daar in het mooiste gebied van Polen !!
vlakbij waar ik mij vakantie huisje heb staan. even voorbij Elk richting Raygrod- Augustow in sollistowka
byzonder om te zien is Swietka Lipka redelijk i de buurt.
en het plaatsje mikolajki is ook wel de moeite waard.
veel plezier daar
peter

Nico aan Peter

Ik zal het op de kaart opoeken en misschien ga ik even kijken. Bedankt

Nico aan San

Ben net in deze hoek aangeland, ga de omgeving nog bekijken

Nico aan Marian

Ja lekker plekkie hè

Nico aan Buurman Jan

Wie ben jij? Ken ik jou? Hey Jan jullie vakantie al weer voorbij, jammer. Genieten doe ik elke dag, zeker nu ik uit Oekraïne ben. Staat mijn huis er nog een beetje bij of groeit het onkruid al over de schutting. Groetjes ook aan Wilma en Kelcey

peter en yvonne

he nico

doe lekker rustig aan en geniet maar er van.

imie

nou, je hebt al heel wat gezien!! gaat alles goed verder? hier druk. ben steeds aan de rit. dus weinig tijd om op de pc te kijken, maar ik print al je verhalen, kan ik ze later weer lezen!

groetjes van ons

Nico aan Imie

Ja gelukkig gaat het nog steeds erg goed en kan ik nog steeds verder mijn plan afmaken. Bind je ze daarna in want het iis dan natuurlijk wel een zeldzaam exemplaar

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!