phantasia.reismee.nl

Oekraïne ik GA er uit

SORRY, MAAR IK DENK DAT HET DOOOR DE WARMTE KOMT, MAAR IK KAN OM EEN OF ANDERE REDEN GEEN FOTO'S MEER TOEVOEGEN.

========================================================================

Vroeg opgestaan want er denderde een enorme stroom vrachtwagens, nou ja voor wat er nog van over was, naar beneden naar het dorp, bij ons in Nederland zouden deze vrachtwagens niet eens meer op de sloop mogen staan. Als je er bijvoorbeeld achter rijdt, dan is er niet één wiel dat niet slingert.

Panda afgekoppeld en beide wagens heel voorzichtig oop de helling gekeerd en de panda weer aangekoppeld. Er is maar één goed geasfalteerde weg in Oekraïne, daar moet je opblijven want zodra je een zijweg inslaat naar een stad of dorp, dan zit je direct in de shit en gaat de weg na 10 meter over in een laten we maar zeggen bospad met kuilen en greppels. Ik overdrijf echt niet, dat is in heel Oekraïne zo. Zelfs als ik even boodschappen moest doen, moest ik de combinatie op de snelweg laten staan in de berm en lopend boodschappen doen want ik kon als ik ergens inging nooit meer draaien.

Ik ben zo boos geworden dat ik direct maar doorgereden ben naar de grens van Polen. Oekraïne Nooit meer. Bij de grens ongeveer anderhalf uur aan de Oekrainse kant gestaan want ze wisten niet hoe ze combinatie van twee auto’s moesten classificeren. Ik nog zeggen het is een aanhanger, maar nee hoor gewoon moeilijk doen. Op een gegeven moment begon ik met die hitte best wel last van mijn hart te krijgen en heb ik een spuitje onder mijn tong genomen en dat hielp bijna direct. Een douane ambtenaar zag dat, hij vragen of ik een dokter moest hebben, ik gebaarde hoeft niet alleen een beetje last van mijn hart. Hij naar binnen en binnen 5 minuten had ik mijn papieren en moesten een heleboel auto’s achteruit zodat ik er tussen door kon en via een vrije baan naar de douane van Polen. Bij die douane aangekomen nog eens bijna een uur gestaan, dus veel lol.

In Polen gebeurde precies het zelfde, rij ik op een mooiie asfaltweg en diie hooudt plotsekiing op en gaat over in betonblokken diie allemaal ongelijk liggen. Ik moest deze weg volgens de wegwijzers volgen en wat denk je, houdt de weg op en moet ik met de combinatie een gammel pontje op. Jammer dat de footo's niet werkt want dn had je het kunnen zien.

Uigteindelijk op de camping aangekomen. Mooie camping trouwens met invalide badkamer, dus vorstelijk zittend douchen.

En nu slapen, welterusten

Reacties

Reacties

marian

nou nou dat was weer een heel avontuur Maar leuk is anders.Je zal nu wel behoefte hebben aan een mooie asfalt weg
Nog ff en je gaat nederland missen
Ik hoop dat het beter word en je weer wat leuks meemaakt truste

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!