phantasia.reismee.nl

Zo eindelijk weer bij in de tijdslijn

Vandaag eerst naar Kranj geweest. Weer bij diverse providers aangeklopt, maar wel simkaart en geen modem. De laatste stuurde mij fluisterend (want zijn collega's mochten het niet horen) door naar een staatstelecombedrijf een paar straten verderop. Parkeren homaar niet normaal meer. maar ik zag dat ik voor de deur van het bedrijf tussen twee pilaren door kon en zo aan de zijkant van het gebouw kon parkeren, er stond overigens nog een auto.

Binnen bleken ze mij inderdaad aan een simkaart met modem te kunnen helpen en de vriendelijke mevrouw nam de tijd om mij in vloeibaar engels het één en ander uit te leggen. Wat denk je toen ik buiten kwam, het leek wel Bananasplit, heeft in die tussentijd iemand eenvierkant marmeren blok van 60 x 60 x 60 tussen de pilaren neergelegd zodat ik er niet meer uit kon. Dus ik met vraagtekens naar binnen, zegt een knaap nou voor zover ik weet ligt dat blok er al zolang als ik hier wer. Dus zeg ik zeker net begonnen dan zeker. Nee hoor zegt hij, toen zei ik nou als ik met mijn vingers knip en tot drie tel dan wordt je weer wakker, het lijkt Harry Potter wel. Toen kwam die vriendelijke dame er bij en zei dat ze het ook niet snapte want die anderte auto was van haar en zij kon er nu ook nier meer uit. Leuke he. Nou ja het eind van het liedje, kwamen er vier mannen en die aardige dame en die hebben het blok toenverschoven zodat ik er uit kon. Je zal maar alleen zijn.

Voorts was het plan om naar Koper te gaan omdat dat volgens de kaart aan de zee ligt, denk dat lijkt me wel leuk. Daar aangekomen is de zee afgeschermt met een heel lang hek, want vlak achter dat hek licht een Ferry (veerboot) naar Italië en moet je dus door de douane omdat je dan meteen in het buitenland bent. Wel heel veel shoppingcenters, dus ik denk weet je dan doe ik alvast boodschappen en ik zag ook een C & A want ik wilde nog een korte broek hebben.

Loop ik het shoppingcenter in en met de roltrap naar boven, Link wist niet wat ie had en wist ook niet op welke trede hij nou moest gaan zitten of staan. Boven aangekomen meteen bij C & A een broek gekocht, kom ik de winkel uit bots ik tegen een beewakingsgorilla. Hij vraagt mij vriendelijk wat voor ras Link is en aait hem over zijn bolletje, maar vraagt mij wel gelijk of ik Link wil gaan dragen want hij mag niet op de vloer lopen. Ik kijk hem aan, maar ja dat waren de regels. Ik dus klaar met boodschappen doen.

Daarna langs de kust proberen te rijden want ik wilde de zee van dichtbij zien, dat kon een paar dorpen verder via een stoffige camping. Nu ik er toch was, heb ik daar maar een hapje gegeten.

Terug op de camperplaats was het aardig druk geworden, een stuk of wat Hongaren een Belg een Duitser en een Nederlands stel.

Zo ik krijg weer lamme vingers en Link moet zijn rondje weer doen want het is al weer half twaalf.

Welterusten en tot morgen

Reacties

Reacties

marian

hehe gelukkig weer berichten, begon me al zorgen te maken,J , volgende keer toch maar een goeie caravan kopen , dit is echt jammer. soms is goedkoop duurkoop.
Leuke foto's hoor Wat een kop koffie, kreeg je het op???
en wat een rare problemen , met die steen b.v. Gek hoor
nou fijne voortzetting van de reis en we kijken uit naar je verslagen erg leuk doeg

Nico aan Marian

Daarom dacht ik juist kom laat ik een camper kopen, maar ja.
Dat kopje koffie was niet weg te krijgen, maar ja je kent me hè de aanhouder wint

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!