phantasia.reismee.nl

Wat een storm zeg

Zo daar was ie weer, Zondag lekker een dagje geluierd en dat was maar goed ook want er kwam een storm over het meer opzetten, niet normaal meer. Ik vond de lucht in de ochtend al donker dus had ik alles al ingepakt voor de reis van morgen en de luifel ingedraaid. Maar er stond een hele groote en dure camper die zijn luifel alleen met spanbanden had vastgezet, nou de heleboel inclusef het meganiek er afgewaaiid. Verder werden vortenten en tenten naar boven geblazen. Van één van de ingestorte tenten beneden biij het meer heb ik met een telelens fto’s gemaakt. Toen ik dat tegen ze zei, vroegen ze meteen of ik ze wiilde mailen als ik weer thuis was.

Gister (maandag) was eigenlijk van al die tijd die ik onderweg ben de slechtste dag wat het weer betreft, maar ja ik was toch aan het rijden dus wat maakt het uit.
Wat schetst mijn verbazing toen ik bij de grens tussen Polen en Litouwen kwam, Joepie in mocht zo door rijden er was geen controle. Het eerste dat mij opviel is dat de huizen in Litouwen er wat netter en moderner uitzien. Camping gevonden in Trakai. Deze is ook aan een meer, maar de kustlijn is bezet met zeilboten dus je kunt haast niet bij het water komen. Camper op een leuk plekje gezet die over de camping heen kijkt en ik sta voor het eerst naast Nederlanders. Aardige mensen, hij zit ook in het transport en kent Sluyter Logistics omdat die vaak bij hen komen laden en/of lossen.

Afgelopen nacht ben ik badend in het zweet wakker geworden terwijl de airco zacht aanstond. Ik snapte er geen hout van, maar dacht laat ik mijn suiker eens testen en ja hooor een flinke Hypo want mijn suikeruitslag was 1,2. Gelukkig had ik al die keren dat ik bij McDonalds koffie had gedronken de suikerzakjes in mijn zak gedaan voor eventueel over de aardbeien, dus ik gauw drie zakjes suiker naar binnen gewerkt met een glas melk en toen ging het wel weer. S’morgens was de suiker weer 4,5, maar ik schrok wel even.

Vandaag naar Kaunas geweest, dat is een behoorlijk grote stad op ongeveer 86 km afstand. Daar kwam ik een giganties groot gebouw tegen toen ik de stad binnen reed, nou gezien de taal heb je aan de namen niks, dus ik denk ik ga hoe nieuwschiriig ik ben even kijken. Bljkt het een enorm winkelcentrum te zjn van vier verdiepingen te zijn, waarvan driie verdiepingen met wel 250 winkeltjes en de viierde verdiepiing een biioscoop met 8 zalen. Ik heb drie uur nodig gehad om alle winkeltjes te kunnen bekijken, leuk hoor.

Toen heb ik mij door Truus van de TomTom naar het stadscentrum laten brengen, dat betekende dat ze midden op een bospad zei dat de bestemming bereikt was, volgens mj snapt zj er ook niks meer van. Toen op een plattegrondje iin een bushokje een foto gemaakt en een straat in de TomTom gezet. Toen kwam ik in een winkelstraat die zo lang was dat k anderhalf uur nodg had om heen en weer te lopen. Hiervan hem ik wat foto’s bijgevoegd zodat jullie het kunnen zien. Verder heeft of de bank bij geldopnemen of de cassiere bj geld teruggeven een fout gemaakt, maar toen ik n de camper terug was en mjn geld controleerde had ik een brefje van 100 Latva (29 euro) te veel in mijn portomonaie.

Vanmddag in de supermarkt eindeliijk een soort van kongcornbrood gevonden met boterhammen van 12 biij 12 cm bij de vorige broden was dat 8 bij 8 dus in twee happen op. Ik heb ook Meller met pure chokolade gevonden (0,40 euro per rol) en lekker!!!!!!!

Zo dat was het weer tot nu, morgen naar Vilnius en overmorgen weer verder naar Letland. Groetjes en tot horens.

Reacties

Reacties

sannie

kaunas ...mooi he en ja heel groot met de ronde kerk aan het einde vd boulevard ...leuk hoor

marian

zo dat waren weer heel wat belevenissen
leuk hoor. ppff gelukkig dat je wakker werd en je suiker op kon krikken , tja das ff schrikken , verder vermaak je je best dus . Zie uit naar het volgende verslag Veel plezier !!

peter

owwwwwwwwww komt me allemaal zo bekent voor
wil ook weer terug naar Kaunas
veel plezier bij de volgede stad.
vilnius hmmmmm

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!