phantasia.reismee.nl

Kruizeeeeeeeeeeeeeen

Vandaag naar de heuvel met de duizend(en) kruizen geweest. Leuk om te zien, maar ...........
Aldaar werd ik aangesproken door een wat oudere Nederlandse man op een fiets. Hij vroeg mij of ik misschien een manier wist om in Nederland aan een huis te komen. Hij had tijdens hulptransporten een Litouwse vrouw aan de haak geslagen maar die heeft al z’n geld opgemaakt en nu wil hij terug. Ik heb hem natuurlijk mijn huis voor € 350,000,== aangeboden, maar ja hij had geen geld meer dus dat was geen optie. Hij vroeg of hij niet een kamer bij mij koon huren, maar dat zag ik natuurlijk niet zitten. Wel zielig hoor, ondanks dat het zijn eigen schuld is, maar hij fiets elke dag naar de Heuvel om te kijken of hij geen Nederlanders ziet waar hij dit aan kan vragen.

Verder nog even naar een groot warenhuis (lees overdekt winkelcentrum) geweest en voor € 40,00 3 korte broeken gekocht en bij de enige McDonalds van Litouwen een hapje gegeten. Je weet wel zo’n burger die je niet noormaal in je handen kunt houden en waar alles tussenuit spuit als je een hap neemt.

Aan het einde van de middag nog even met Link in de zon gezeten, maar dat werd door veel getoeter verstoord want er kwam een bruidspaar aanrijden en de bruiloft werd/wordt op de camping gevierd

Morgen weer een landje verder, vertrek naar Riga (dat ligt aan de kust) van Letland. Niet zoveel kilometers, maar dat mag ook wel een keertje en zo komen we steeds dichter bij Scandinavië.

Ik wou proberen om in Estland naar de Russische grens te rijden om te kijken of er iets te regelen was om een stukje door Rusland via St. Petersburg Scandinavië binnen te rijden, maar ik hoorde van andere mensen dat zij dat ook geprobeerd hadden maar geen toestemming kregen. Dan moet je eerst van te voren een Visum aanvragen. Nou ja dan zal ik denk ik wel met de boot gaan.

Het zou trouwens ook zo maar kunnen gebeuren dat ik Scandinavië over sla want als ik zo naar het weer in Scandinavië kijk dan is dat een stuk minder lekker dan hier.

Zo geniet weer van de foto’s zou ik zeggen en welterusten

Reacties

Reacties

Martijn

Hoi Nico,

Heb vanwege tijd gebrek ( werk nog steeds bij Sluyter en dan weet je het wel ) een tijdje niets van je gelezen. Ben nu op vakantie in Hongarije en zit bij het zwembad de achterstand in te halen. Leuk omtrent lezen dat je al zo ver bent gekomen, en jij komt natuurlijk in de wonderlijkste situaties. Daar kun je dan ook nog eens smakelijk over verhalen.
Wat Hongarije betreft , het land is inderdaad niet duur ( spot goedkoop ) lekker warm en mooie natuur.
De mensen die ik tegenkom lijken er de lol niet zo van in te zien, moet de eerste lachende Hongaar nog ontmoeten.
Zo , het wordt mij een beetje te warm dus ga snel naar de kids een duik nemen.

Goede reis verder
Martijn

tjeerd

hallo nico,
ik vind het geweldig wat je nu doet na alles wat je hebt mee gemaakt de laatste paar jaar.
ik ben blij dat de camper het zo goed doed.
lees tot nu toe al je verhalen vind dit wel leuk.
als ik jou was zou ik via scndinavie terug gaan,het is daar ook geweldig mooi maar wel duurder dan waar je nu bent geweest.
als er problemen zijn met de camper mag je altijd kontact op nemen met ons.

een heel goede reis met je reis genoot
groeten van TJEERD

Nico aan Tjeerd

ontzettend leuk dat jullie met me mee reizen en bedankt voor het compliment. In principe is het plan ook om via Scandinavië en Duitsland terug te rijden. Ik kijk eigenlijk het meest naar het weer. Als ik weer in Nederland ben kom ik als eerste naar Assen omdat ik graag jou mening en advies inzake de camper zou willen hebben, dus je ziet me zo-wie-zo Groetjes Nico

Nico aan Martijn

Had het maar gezegd dat je naar Hongarije ging dan had ik even op je gewacht om samen een bakkie te doen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!