phantasia.reismee.nl

Tsjechie

Inmiddels bekende ritueel lap, kam en ontbijt.

Vertrokken richting Praag. Dus door Hongarije.


Na 320 km op de snelweg in Hongarije te hebben gereden, kwam er de laatste kilometer daarvan een politie wagen achter mij rijden gedurende de laatste 20 km. Daarna ging hij voor mij rijden en moest ik op een tankstation stoppen. Kwam er een kogelronde agent en een heel magere vrouwelijke agente (zal wel zo gepland zijn anders pasten ze niet samen n de auto) en hij kwam mij vertellen dat ik zo niet op de snelweg mocht rijden en naar de provinciale weg moest. Ik ze hem dat ik nog maar 30 km moest, maar daar had hij niks mee te maken. Hij ging voor mij rijden om de weg te wijzen, nou hij wist wel waar hij het over had het leek Oekraïne wel. Maar ja Ik wilde geen problemen en ben almaar door blijven rijden tot even voorbij Bratiislava in Slowakije. Daar bij een pompstation gestopt en geslapen. S’morgens kon ik me daar lekker iets meer opfrissen en ben rederlijk schoon voor het oog weer vertrokken richting Praag.

Zalig ongeveer 300 km door de bergen, af en toe zo hoog dat je over de hele wereld heen kon kijken. Bij het stijgen en dalen moest je goed opletten want je wist niet wat je bij een bocht kon verwachten. Er waren haarspeldbochten bij waar je absoluut uit de bocht was gevlogen als je niet was terug geschakeld in de tweede versnelling.
In twee woorden zalig en geweldig, hier hou ik van. Of je nu met een combinatie rijdt of niet, heerlijk.

Vlak voor Praag op een camping in Vrané Nad Vitavu
op deze camping heerlijk gedoucht en een lekker biertje gedronken

Vlak naast mij stond een jong Nederlands stel met een tentje en daar had ik eigenlijk wel direct een goed contact mee.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!