phantasia.reismee.nl

2e rondje Litouwen

Zo vrienden en vriendinnen,

De camping waar ik nu op sta, wordt beheerd door heel aardige mensen. De vrouw spreek net zo vloeibaar engels als ik en de man is Nederlander dus spreekt Nederlands.
Ik heb wat volders gekregen en ben vandaag naar een aantal van deze dingen geweest, ik moet zeggen dat was best wel leuk.

Onderweg en op de plaatsen waar ik naar toe was heb ik wat foto’s gemaakt. Bij de omschrijving van de foto’s kan ik het niet nalaten om wat melig te zijn, maar het gaat er natuurlijk om wat er op staat.

Er zit ook één foto bij van een vloer van een huis met een schoorsteen. Van deze vloeren met schoorstenen staan er tientallen en ze zijn met de bouw begonnen aan het einde van de Sovjettijd. Nu blijkt het wel heel krap te zijn geweest, want toen de russen het land loslieten is het bij het bouwen van de vloeren gebleven want er was tot op heden geen geld meer om het af te maken .

Mijn gas was trouwens op, maar dat vullen ze hier bij de benzinepomp gewoon in je eigen fles bij.

Mijn eerdere plan was om hier nog een dagje te blijven, maar de regen begint mij in te halen dus vlucht k maar verder naar beneden. Voordat ik Litouwen ga verlaten ga ik eerst nog even naar het Zuiderzeemuseum van Litouwen, waar men hier i.p.v. oude huisjes allemaal beelden en andere zaken uit de Sovjettijd bijeen gebracht heeft. Lijkt me wel interessant om even naar te kijken.
Afhankelijk van de tijd, blijf ik dan of nog vlak voor de grens slapen in Litouwen of ik rij Polen binnen en ga daar overnachten.

Gister ben ik trouwens in Letland geflitst, het sterft van de flitspalen in deze landen, zeker om het begrotingstekort te dichten. Het zijn er meer dan dat er stoplichten staan, ik heb aldoor opgelet en niet te hard gereden en heb er een bij het binnenrijden van een stadje over het hoofd gezien. Afwachten of ze mij gaan achtervolgen.

Beetje saai, voor jullie denk ik maar ik doe mijn best om spannende dingen ter beleven. Het blijft natuurlijk toch lastig om alles te beschrijven wat je ziet.

Zo veel plezier met de foto’s en tot morgen maar weer Trusten.

Reacties

Reacties

sannie

nou zal ik wel blond zijn en niet goed wakker enzo maar ik zie geen omschrijvingen bij de foto's ...hmmm

Nico aan Sannie

Ik schrijf altijd verhaaltjes onder de foto's zelf, kun je die dan niet lezen?

sannie

nu wel:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!