phantasia.reismee.nl

Zo dat was zeker wel even beven

Zo dat was even schrikken hoor.

Ik was net van de camping vertrokken toen ik op een tweebaans snelweg reed om naar de volgende camperplaats te gaan. Rijden er voor mij twee personen wagens en daarvoor een trekker/oplegger.
De twee personenauto’s halen de trekker/oplegger in en ik steek mijn richting aanwijzer uit om het zelfde te doen. Hoorde ik opeens een hels kabaal links naast mij en toen ik in de spiegel keek, bleek dat een vrouw mij was gaan inhalen op het moment dat ik naar links ging om in te halen. In mijn spiegel zag ik dat zij vreselijk slingerend over de weg uiteindelijk aan de linkerzijde in een greppel belande en daar nog een stuk mee bleef rijden. Ik kon vanwege het verkeer achter mij niet direct stoppen maar een stukje verder op.

Toen ik de wagen aan de kant had gezet en terug liep zag ik een vrouw doodstil achter het stuur zitten en de auto lag bijna op z’n kant want het was een vrij diepe greppel. Ik dacht het zal me toch niet gebeuren dat ze de geest heeft gegeven, je weet maar nooit en je leest ook vaak verhalen dat mensen dan in de cel belanden voor een behoorlijke tijd. Mar gelukkig toen ik halverwege was kwam ze door de zijruit naar buiten klauteren. Ze stortte denk ik wel driekeer het Litouwse woordenboek over mij heen en ik denk dat het maar goed is dat ik het niet verstond, want voor het zelfde geld wenste ze mij nog meer ziektes toe dan dat ik al heb.

Vreselijk geschrokken die vrouw natuurlijk. Ik liep verder op haar toe zonder wat te zeggen, want ik was buitenadem door mijn loopsnelheid. Ik sloeg mijn armen om haar heen en fluisterde in het engels in haar oor dat het me speet maar dat ik haar niet gezien had en dat ik blij was dat ze nog leefde. Toen begon ze te huiden en sloeg ook haar armen om mij heen. We hebben eerst even met elkaar in de berm zitten praten en toen heb ik gekeken off ik de auto met een sleepkabel de greppel uit kon krijgen, maar dat ging niet want hij lag met z’n buik op de grond. Toen met centimeters vooruit en centimeters achteruit de auto aan de achterkant tegen de berm opgekregen en met heel veel gas over de greppel de weg op laten springen, wat uiteindelijk lukte. Toen de politie gebeld, maar toen we daar een uur op gewacht hadden, hebben we samen het schade formulier maar op gemaakt en wat foto’s gemaakt. Ze kon nog rijden dus ze wou wel weg naar haar moeder. Ze omarmde ofwel wij omarmenden elkaar nogmaals en gaven elkaar een kus op de wang en gingen uiteen. Pfffffffffffffffffff.

Lijkt wel een doktersromannetje, maar zo kan het dus ook alleen was ik de volgende keer niet van plan oom het weer zo te doen als het een vent is natuurlijk.

Vandaag op een nieuwe camperplaats aangekomen in Sutkunai Litouwen. Eigenlijk een weiland achter een huis maar simpel en het ziet er toch goed verzorgt uit.

Blijf hier twee nachtjes staan en ga morgen de omgeving bekijken. Zal er een paar foto’s bijdoen en dan horen jullie mij morgen wel weer.

Trouwens ik ben er na 4 dagen achter gekomen dat we hier een uur tijdsverschil hebben. Ik vond al telkens s’morgens dat de mensen op de vorige camping vroeg in de weer waren, maar logisch want k liep een uur achter. Als ik opstond, hadden zij de krant al gelezen “spreekwoordelijk natuurlijk” want er is hier geen Nederlandse krant te krijgen.

Nou lange Ps. maar toch doei tot morgen want ik moet een uur eerder naar bed.

Reacties

Reacties

marian

tjonge jonge is DAT even goed afgelopen!!!!!!!! Dat had idd heel anders kunnen uitpakken.Wat een knuffel al niet doet haha.Ja je zal best ff de bibbers in de benen hebben gehad. Hoop dat de rest van de rit zonder ongelukken verloopt Goeie reis doeg

peter en yvonne

dat heb je met je charmes gedaan
ik ben trots op je

peter

jeetje...dat is schrikken he
hoop dat ze iet teveel schade heeft
(en dat ze een beetje knap eruit zag haha)
ff 2 dagen bijkomen dan.
succes

peter

owwwwww behoorlijke deuk zie ik.
en bij jou ??

Nico aan Peter

Ik heb wat krasjes

Nico aan Peter

Ach ze was wel aardig en getrouwd

Nico aan Marian

Je weet dat ik nergens nerveus van wordt toch, dus de bibbers vielen wel mee. Als ik nerveus geworden zou zijn, dan had ik niet meer door gelopen en gewacht tot er een ander ging kijken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!